To była już – niestety - ostatnia wycieczka w takim składzie. Ale za to jaka! 5 czerwca 2019 roku my -uczniowie klas VIII a i VI a, wsparci przedstawicielami klas V a, VII  b oraz III a gimnazjum pod opieką pań: Marii Matejuk, Anny Sobolewskiej i Agaty Wawryniuk oraz pani pilot Moniki Żelaznej wyruszyliśmy zwiedzać, podziwiać i zdobywać Pieniny.

Co prawda podróż okazała się być nieco dłuższa niż planowaliśmy, ale takie kłopoty pokonywaliśmy cierpliwością, wyrozumiałością i niewątpliwym poczuciem humoru.
I cóż z tego, że troszkę później dotarliśmy na zamek w Niedzicy, przecież czekał on tam na nas od wieków, a zarówno piękny zamek rycerski, jak i najwyższą w Polsce zaporę ziemną mogliśmy  podziwiać w promieniach zachodzącego słońca?! Wieczorna obiadokoloacja oraz chwila odpoczynku w pokojach i … nadwątlone podróżą siły szybko zostały zregenerowane, o czym dom wypoczynkowy „Sokolica” w Szczawnicy długo będzie pamiętał.

Następnego dnia, zaraz po śniadaniu, wyruszyliśmy, by najpierw zwiedzić Szczawnicę, spróbować szczawnickich wód leczniczych oraz poznać najpiękniejszy wąwóz w Pieninach – Homole ze  120 – metrowymi ścianami wapiennymi. Wjechaliśmy też kolejką na Palenicę, gdzie czekała na nas świetna atrakcja w postaci zjeżdżalni grawitacyjnej. Stamtąd pojechaliśmy zwiedzić ruiny zamku w Czorsztynie oraz piękny drewniany kościół św. Michała Archanioła w Dębnie Podhalańskim wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Po kolacji nie odmówiliśmy sobie spaceru pięknym deptakiem wzdłuż Grajcarka, który zakończyliśmy wspólnym odtańczeniem belgijki.

W piątek przy pięknej pogodzie odbyliśmy spływ Dunajcem. Wszyscy mogą nam pozazdrościć, bo takich widoków nawet my się nie spodziewaliśmy! Były cudowne. Przed obiadem zajrzeliśmy także do Muzeum Pienińskiego w Szczawnicy, gdzie poznaliśmy historię i kulturę regionu, no a potem trzeba już było wracać. Smutek końca wycieczki osłodziły nam troszkę lody w „Makusiu”, a tęsknotę za kończącymi nasza szkołę ósmoklasistami – chóralne śpiewy. Śpiewem zresztą przywitaliśmy rodziców czekających na nas w Międzyrzecu.

Będzie co wspominać, a plany kolejnych wycieczek już czekają na realizację. Dziękujemy!